Thursday 16 October 2014

ESP Shaklee


Saya mula diperkenalkan dengan ESP Shaklee ni daripada seorang teman semasa mengandungkan anak keempat dua tahun lepas. Kawan saya tengok saya lemah sangat. Nak makan apa pun tak boleh.
Saya ni memang jenis yang alah teruk bila mengandung. Saya pun cuba la ESP ni. Mula-mula minum dengan Milo panas-panas. Tak tahu rupanya khasiat ESP akan hilang apabila kita minum panas-panas. Maklumlah tak tahu dan orang yang jual pun tak bagi tau. Itulah pentingnya konsultansi kepada customer apabila kita menjual barang.
Saya kena tanya kawan-kawan. Barulah saya tahu ESP ni kena minum suam-suam atau sejuk. Campur dengan Sunquick memang sedap dan jadi amalan saya sampai sekarang.

ESP terdiri daripada Non GMO Soy Protein iaitu produk yang tidak diubah suai secara sintetik. Produk yang m,engandungi GMO biasanya telah diubah suai secara genetic termasuklah dengan memasukkan DNA asing daripada haiwan dan tumbuhan yang menjadikan ianya tidak stabil.Protein Soy Non GMO Protein ini dihasilkan di bawah satu program yg digelar Identify Preservation Program (IPP) di mana kacang soya yg ditanam dijaga dengan teliti dari saat menanam hinggalah pemprosesannya.Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik.

Perubahan pada anak yg mengamalkan ESP dan anak yang tidak mengamalkan ESP.
Sejak dalam pantang saya dapat rasakan perubahan apabila leher baby lebih cepat keras dan senang untuk didukung.Pada usia 3 bulan baby saya dah boleh meniarap.Usia 5 bulan boleh "reverse".Tapi tak boleh 'forward". Usia 7 bulan boleh duduk.Usia 8 bulan merangkak.Sekarang usianya 10 bulan dah boleh jalan. Perbezaan ketara dengan kakak dan abang-abangnya.
Baby saya juga seorang yang sangat aktif. Penat jugaklah nak kepong budak sorang ni. Tapi saya gembira sebab dia anak yang sihat dan aktif.

Lepas tu nak cerita tentang penyusuan pula atau breastfeeding baby. Memang susu meriah sangat dengan ESP ni. Selalu dalam pantang dah kena campur susu formula. Tapi yang keempat ni saya nak susukan selama mana yang boleh dan mamapu. Alhamdulillah ESP sangat membantu penyusuan susu ibu.

Bukan itu sahaja, perubahan ketara pada muka saya yg berminyak dan berjerawat. Sekarang kulit muka dah ok. Tak perlu lagi nak tukar-tukar produk. Saya tak pakai apa-apa cream muka. Datang kerja sapu jer bedak arab sikit dengan lipstick.Dah.Siap. Memag pun tak sempat nak tempek macam-macam. Maklumlah anak dah 4.

Kemudian saya bagi pulak mak saya makan ESP bulan puasa baru-baru ni. Sebabnya maka saya ni memang jenis tak lalu makan. Tambahan pula di bulan Ramadhan. Lagi la tak lalu. Apalagi memang tak bermaya langsung la. Bila bagi ESP mak pun try la.Saya tanya mak macam mana sekarang. Katanya rasa bertenaga bila ambik waktu sahur. Tak la lembik sangat sementara nak tunggu masa berbuka. Sampai sekarang m ak ambik ESP ni.Habis jer call "susu hang bagi tu dah habih". Faham-faham ler tu ESP dah habih.
Mak saya ni ada penyakit gout. Selalunya orang yang ada gout tak boleh makan produk berasaskan soya. Tapi lain pulak dengan  ESP ni.Mak saya bertambah ok. Alhamdulillah, itu yang paling menggembirakan hati saya bila mak sihat.
Mak siap pi promote lagi kat kawan-kawan mak. Apa yang menggembirakan dalam hidup ini bila kita dapat menambah nilai hidup orang lain.
Itu yang diajar oleh sifu-sifu dalam Shaklee. Bukan keuntungan semata-mata menjadi target tetapi yang lebih penting ialah kesihatan iaitu anugerah paling berharga yang tidak boleh dibeli dengan wang ringgit.

Nak cuba ESP:
Hubungi saya :
Rohana Abd. Rahim
01132017628
pm/wasap/call
COD: Pulau Pinang dan Baling, Kedah.
Pos ke seluruh Malaysia...

Sekianlah cerita saya dan ESP hari ni...

No comments:

Post a Comment